РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ

Областна администрация Габрово

ОТ 21 ЮЛИ СЕ ВЪВЕЖДАТ ВРЕМЕННИ ПРОТИВОЕПИДЕМИЧНИ МЕРКИ НА ТЕРИТОРИЯТА НА ОБЛАСТ ГАБРОВО

Със заповед на директора на Регионалната здравна инспекция д-р Николай Пенчоков от утре в област Габрово се въвеждат временни противоепидемични мерки срещу COVID-19. Те бяха обсъдени по време на извънревно заседание на Областния кризисен щаб, по време на което директорът на РЗИ - Габрово представи последните актуални данни за заболеваемостта от коронавирус в населените места на областта. Към 19 юли 128 души са на домашно лечение, а 27 са хоспитализирани. Поставени под карантина в областта са 141 души.

Заповедта е за периода 21 юли - 21 август и е съгласувана с Главния държавен здравен инспектор доц. д-р Ангел Кунчев.

Мерките, които са в съответствие с актуализирания Национален оперативен план за справяне с пандемията от COVID-19, предвиждат носене на защитна маска на лицето в болниците, аптеките, оптиките, специализиране институции за предоставяне на социални услуги и в социалните услуги от резидентен тип за деца и възрастни, а на обществени места на открито, където има струпване на хора следва  да се спазва дистанция от метър и половина.

Работодателите в областта трябва да установят ред за спазване на противоепидемичните мерки, сред които редовно проветряване и дезинфекция, като се препоръчва, при възможност, да бъде създадена организация за работа в дистанционна форма. Физически и юридически лица, предоставящи услуги на гражданите в търговски обекти, или такива с обществено предназначение, са длъжни да осигурят дистанция от 1,5м. между потребителите, както и дезинфектант на входа на обекта. В детските заведения и специализираните институции за социални услуги, трябва да се извършва сутрешен филтър и лицата, със симптоми на остри респираторни заболявания, да бъдат връщани още на входа.

С пълния текст на заповедта може да се запознаете тук

https://rzi-gbr.org/wp-content/uploads/2022/07/RD-01-137-19.07.2022.pdf

Областните управители ще търсят общи решения по приоритетни проблеми

Областните управители ще работят заедно по приоритети за решаване на проблеми на администрацията и на важни въпроси за всяка от областите в страната. Това съобщи на брифинг областният управител на Шумен д-р Владимир Йолов, който беше домакин на работна среща на областни управители и на заместник-областни управители от страната. Областният управител определи този формат на срещи като работещ, който дава възможност за по-голяма оперативност и организираност при решаване на проблемите.
„Обсъдихме и решихме да създадем работни групи от областни и заместник-областни управители, които да работят по основните направления- сектор ВиК, европейски проекти, пътна инфраструктура, енергийна ефективност и държавна собственост. Това е с цел разделение на отговорностите, за да можем по-бързо да постигнем заедно резултати“, каза областният управител на Шумен. Ще се провеждат регулярни месечни срещи във всяка от областите. „Целта е да можем заедно да решаваме проблемите на всяка една област, а не както е било назад във времето всеки сам и поотделно, защото вече сме установили, че това не е работещо“, уточни д-р Владимир Йолов. Ще се организират и онлайн срещи всяка седмица за постигане на още по-голяма оперативност, както и месечни такива срещи с Министерски съвет. С оглед икономическата ситуация ще бъде направено предложение до Министерски съвет да задвижи по-бързо актуализацията и проверките на важните за всеки един град проекти, за да може да се актуализират цените и фирмите да продължат да работят.
Областният управител на област Габрово Ралица Манолова заяви, че е важно проблемите да се решават стратегически, а не на парче и поотделно. „Именно затова всички тези срещи ни дават възможност за координация, във всяка сфера и всеки проблем, който подхващаме, търсим това устойчиво решение, което ще ни доведе до ефективни резултати и напред във времето няма да е необходимо отново да се връщаме към тези проблеми“, каза областният управител на Габрово. Една от сферите, около която се обединяват областните управители, това е сферата на туризма. „Днес ще изпратим писмо до Министерството на туризма от всички областни управители, което касае възможностите за прилагане на конкретни политики от страна на областните управители за подкрепа на туризма и местните регионални дейности в тази сфера“, съобщи Ралица Манолова. На срещата днес са обсъдени и конкретни предложения, които ще бъдат отправени към Министерски съвет и до Министерството на регионалното развитие и благоустройството, касаещи възможността областните администрации да кандидатстват по различни програми и проекти, тъй като тези възможности в последните години все повече се били орязани. „Надявам се, че оттук нататък и занапред това ще бъде реален инструмент, който ще можем да ползваме, за да финансираме реализацията на определени политики и на регионално ниво в най-различни сфери, включително в сферата на енергийната ефективност, на адекватното управление на държавната собственост, на образованието и културата. Вярвам, че нашите предложения ще бъдат чути и ще с стигне до реални промени в тази посока“, каза областният управител на Габрово. На срещата са обсъдени конкретни възможности и прилагане на един и същ модел в отделните области за информиране и подпомагане на дейността на училищата и детските градини.
Областният управител на област Перник Кирил Стоев изрази подкрепа от името на областните управители на инициативата на областния управител на Шумен за подобряване на пътната инфраструктура в региона. Като част от създаването на условия за постигане на устойчиво икономическо развитие на Североизточна България областният управител д-р Владимир Йолов работи за осигуряването на добра транспортна свързаност между северна и южна България. Неговата инициатива предвижда да се извърши цялостна реконструкция на Върбишки проход и изграждане на четирилентов път Силистра – Шумен – Карнобат – Ямбол – Лесово/през Ришки проход/ с мост между Силистра и Кълъраш. Идеята за трети мост на Дунав при Силистра беше подкрепена от областния управител на Силистра Катя Кръстева. В тази връзка предстоят срещи с ресорни министри, за да се обсъдят следващите стъпки за реализацията на тази идея, която е част от дейностите за превръщане на транспорта в ключов сектор за Североизточна България с подобряване на възможностите за транспортна логистика.

Снимка и информация: Областна администрация - Шумен

Стартира реализацията на проекта за ремонт, реставрация и модернизация на сградата на Националната Априловска гимназия

Стартира реализацията на проекта за ремонт, реставрация и модернизация на сградата на Националната Априловска гимназия. След като училището беше одобрено за финансиране от инвестиционната програма на МОН за 2022 г за дейности, свързани с основния ремонт на покривите с мълниезащитна и заземителна инсталация, вчера беше подписан и договор с фирмата – изпълнител, избрана след проведена публична процедура. „Дългоочакван и изключително належащ е този проект и аз се радвам, че заедно успяхме да стигнем до старта на неговото изпълнение“ – коментира областният управител Ралица Манолова, която нееднократно е заявявала, че това е цел, която ще защитава до нейното случване. „Радостна съм и благодаря за подкрепата на Министерство на образованието и на всички, които повярваха, че ремонтът и подобряването на условията на сградата на Национална Априловска гимназия е сред националнозначимите каузи.“ – допълни още Манолова.
В летните месеци и преди началото на новата учебна година ще текат ремонтни дейности, които не само ще променят облика на сградата, но и ще потвърдят ангажимента ни на добри стопани. – обяснява директорът на гимназията Елвира Христова. „Сградата, в която се помещава Първото българско светско училище, е национално значима. Тя е съградена със средствата на благодетели и с добрата воля на родолюбиви българи през далечната 1872 г. Цялостната й реставрация ще коства още усилия, които в крайна сметка ще потвърдят всеобщия ни ангажимент – емблемата на града ни да бъде живо, успешно и национално училище с красиво и здраво здание. Дължим го най-вече на учениците, с които се гордеем.“ – сподели още Христова.