РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ

Областна администрация Габрово

Новини

Най-новият проект на ФА „Родопа“ - музикално-танцовият спектакъл „Невястата“, гостува в Габрово под патронажа на областния управител на област Габрово

На 15 февруари в ДТ „Рачо Стоянов“ габровци и гостите на града ще бъдат докоснати от магията на Родопите с впечатляваща музикално-танцова интерпретация на емблематична за Смолян легенда. Най-новият проект на ФА „Родопа“ гостува на сцената на ДТ „Рачо Стоянов“ и е под патронажа на областния управител Невена Петкова.
Музикално-танцовият спектакъл „Невястата“ пресъздава легендата за родопска девойка, скочила от скала над Смолян, за да запази вярата и любовта си. Постановката надхвърля рамката на танцов спектакъл и вплита изразността на родопския фолклор, езика на танца и песента. "Невястата" е нещо напълно ново за репертоара на фолклорните ансамбли у нас. Танцовата интерпретация на мита за Невястата е музицирана на живо от изпълненията на оркестъра и хора на ансамбъл "Родопа".
Действието се развива на фона на мултимедийни пейзажи от планината, а във фокуса е скалата над Смолян, наречена Невястата. Ролята на красивата девойка Елица се танцува от Теодора Георгиева, представител на най-младото попълнение в танцовата трупа на "Родопа". Станислав Кименов изпълнява ролята на Горан - изгората на Елица. Танцовият разказ за драматичната любовна история разгръща сцени с народни обичаи, етнография и автентичен фолклор. Любовта и годежът на Елица и Горан са илюстрирани с едни от най-красивите родопски песни в изпълнение на живо на хора и певците на ансамбъла. Част от музиката на спектакъла е авторска, написана за "Невястата" от младия композитор Николай Балабанов.
Режисьор на спектакъла е Адриан Петров – главен художествен ръководител на ФА „Родопа“. Хореографи са Сийка Василева – главен хореограф, Спас Стойнев и Стефка Барбудова, а композитор е Николай Балабанов.
Заповядайте на 15 февруари 2018 г от 19:00 ч в ДТ „Рачо Стоянов“!

Конкурс за финансиране на проекти на тема: “Осигуряване на достъпна архитектурна среда на културни, исторически и спортни обекти за хора с увреждания”

Агенция за хората с увреждания /АХУ/ обявява конкурс за финансиране на проекти на тема: “Осигуряване на достъпна архитектурна среда на културни, исторически и спортни обекти за хора с увреждания”.

Основната цел на проектите е да се осигури достъп до и възможност за активно използване на културни, археологически, исторически и спортни обекти от хора с увреждания, имащи специфични потребности при пространственото си придвижване.

Участници в конкурса могат да бъдат юридически лица - държавни, общински, стопански и неправителствени организации, регистрирани по българското законодателство, притежаващи или стопанисващи културни, исторически, археологически, природо-научни, спортни обекти.

Проектите се изготвят по Методика за осигуряване на достъпна архитектурна среда на културни, исторически и спортни обекти, на основание чл.8, т.6 от Закона за интеграция на хората с увреждания.

Максималният размер на субсидията е диференциран за различните компоненти както следва:

Компонент 1 – осигуряване на външен достъп до обект – до 12 000 лв.;

Компонент 2 – приспособяване на вътрешна среда на обект – до 15 000 лв.;

Компонент 3 – изграждане на нови и преустройство на съществуващи повдигателни съоръжения – до 50 000 лв.

Проектите за конкурса се подават в един оригинален екземпляр и две копия на хартия и на електронен носител.

Срокът за подаване на документите е до: 17,30 часа на 09.03.2018 г. Проектните предложения се подават в Деловодството на АХУ, ул. “Софроний Врачански” № 104-106, София 1233 или по пощата с обратна разписка с пощенско клеймо не по-късно от 17:30 часа на 09.03.2018 г. Проектните предложения могат да се подават и по електронен път при условията и по реда на Закона за електронния документ и електронния подпис на официалния електронен адрес на АХУ – Е-мейл адресът e защитен от спам ботове. в срок до 17:30 часа на 09.03.2018 г.

До 28 февруари се провежда анкета за потребностите на бизнеса от работна сила

Проучване за потребностите на бизнеса от работна сила в 28-те области в България стартира Агенцията по заетостта, съвместно с Комисиите по заетост към Областните управители. Целта е работодателите да отразят в анкетен формуляр директно мнение и информация за търсените от тях професии, специалисти, работници и разбира се, за техните характеристики.

Крайният срок за участие е 28 февруари 2018 година.

Проучването се извършва он-лайн чрез електронен анкетен формуляр: https://www.az.government.bg/bg/news/view/za-vas-rabotodateli-2174/

Активното участие на работодатели от частния и публичния сектор в проучването е от изключително важно значение. Обобщената на национално ниво информация ще се използва при формиране на приоритетите на националните стратегически документи и ежегодно утвърждавания Национален план за действие по заетостта.

Резултатите от анкетата ще послужат и за определяне на по-нататъшните приоритети на областната политика за насърчаване на заетостта и в сферата на средното и висше професионално образованието и обучението, в съответствие с приоритетите на Областната стратегия за развитие на област Габрово и общинските планове за развитие.

Няма ситуация без изход, има пауза между две решение

Заместник - министърът на труда и социалната политика Султанка Петрова и нейният екип проведоха днес в Габрово работна среща – дискусия в сферата на демографските и социални проблеми, в която участваха представители на общините от областта, държавни структури, имащи отношение към темата, работодателски организации, студенти от специалност „Социални дейности“. Срещата беше открита от областния управител Невена Петкова, която накратко обрисува демографската ситуация за региона ни, но едновременно с това посочи, че като шанс за нашата област вижда трудовата миграция, „тъй като доброто ниво на икономическо развитие ни дава основания да смятаме, че сме регион, в който биха дошли много млади хора, за да се реализират на пазара на труда“.

По думите на зам.-министър Султанка Петрова основната цел е да се разработят регионални демографски политики за всеки регион, които да бъдат съобразени с местната специфика, защото „регионите са изключително различни, тяхната структура е различна, дори населението им е различно“. „За нас е важно да чуем по места проблемите и мнението на всички, които са съпричастни към един от най-големите проблеми - демографската криза“ – каза още д-р Петрова и допълни, че се надява да бъде поставено едно ново начало – на демографското възраждане на България.

Представени бяха презентации свързани с темите за демографските проблеми, жизнено равнище и доходи - състояние и тенденции; за ограничаване на неравенствата в обществото чрез по-високи доходи.

Освен като предизвикателство, демографската криза беше разгледана и като перспективи, защото „Няма ситуация без изход, има пауза между две решение“. На първо място сред основните неща, необходими за България в демографски план, за да има една наистина реална промяна и демографско възраждане беше посочен огромният ресурс на българите зад граница. На второ място беше посочена необходимостта от реални действия, за да се направи така, че младото население да остане да се реализира в страната ни, а не да емигрира. Обърнато беше внимание на нуждата от промени в образователната система у нас, както и на изграждане на връзка между образованието и нуждите на пазара на труда.

Друг момент от срещата бяха мерките, които правителството предприема за насърчаване на предприемачеството и развитието на социалната икономика в страната. Посочени бяха добри примери за социално предприемачество.

Областният съвет по условия на труд заседава

Анализ и оценка на здравното състояние на работещите в региона въз основа на проведени профилактични прегледи и болнични листове за 2016 година, както и информация за спазване на трудовото законодателство през 2017 година обсъждаха членовете на Областния съвет по условия на труд.

По време на проведено заседание, председателствано от зам.областния управител Мария Пенева бяха изнесени данни от Инспекцията по труда, които сочат намаляване трудовите злополуки. Наблюдението на здравословното състояние на работещите се проследява чрез предварителните и периодични медицински прегледи и изследвания. Прегледите се извършват от специалист по преценка от Службите по трудове медицина. Такива са организирани и проведени в 69 фирми. Подлежащи на периодични медицински прегледи са били 8895 работници, обхванати са 7153 работници. Данните показват, че регистрираните заболявания нямат професионално обусловен характер и не се свързват с условията на труд по работните места и упражняваната професия. Представен беше анализ на здравното състояние и на база болнични листи, като особено внимание по време на заседанието беше обърнато върху проблеми с процедурата. Директорът на РЗИ – Габрово коментира, че въпросът е поставен и се разисква и на по-високо ниво, защото засяга много страни, както и спомена, че се предвиждат промени в процедурата. Липсата на кадри в ТЕЛК-овите комисии също е едно от предизвикателствата, с които трябва да се справят отговорните институции.

Още статии...