Областна администрация Габрово
  • Начало
  • Кабинет
    • Областен управител
      • Автобиография
      • Правомощия
      • Кога да се обръщаме към ОУ
      • Приемен ден
    • Зам. - Областен управител
    • Зам. - Областен управител
  • Администрация
    • Структура
      • Блок схема
      • Устройствен правилник
    • Декларации по ЗПКОНПИ
    • Информация по ЗЗЛПСПОИН
    • Публични регистри
    • Контрол по законност на.... на ОС
    • Актове на ОУ
    • Търгове/Обяви/Конкурси
    • Декларации
      • по чл. 12 от ЗПУКИ
        • Декларации по чл.12, т.1
        • Декларации по чл.12, т.2
        • Декларации по чл.12, т.3
        • Декларации по чл.12, т.4
      • по чл. 35, ал. 1 от ЗПКОНПИ
      • по чл. 49 ЗПК
    • Политика по ЗЗЛД
    • Документи
      • Стратегии
      • Планове
      • Програми
      • Харта на ОА
      • Вътрешни правила
      • Бюджет
  • За Областта
    • Природа
    • Икономика
    • Социална среда
    • Любопитни факти
    • Историческо развитие
    • Общини в област Габрово
  • Пресцентър
    • Новини от региона
  • Контакти
    • Връзки
    • Областна администрация
  • Съвети и комисии
  • Административно обслужване
    • Център за административно обслужване - ЦАО
    • Административни услуги
      • Администартивни услуги, предоставяни от областна администрация – Габрово
      • Резултатът от административната услуга
      • Начини на плащане
      • Анкетка карта
    • Електронни административни услуги
    • Вътрешни правила за организацията на административното обслужване
    • Харта на клиента
    • Годишен доклад за оценка на удовлетвореността на потребителите

Заседание на Областната епизоотична комисия

Пламен Иванов

Днес се проведе поредното заседание на Областната епизоотична комисия във връзка с болестта Африканска чума по свинете, ръководено от заместник областния управител Росен Цветков. Освен епизоотичната обстановка в област Габрово бяха обсъдени предстоящи нормативни промени и Плана за контрол и предотвратяване разпространението на заболяването АЧС в България през 2020 г, който беше приет в началото на годината. Стана ясно, че във връзка с предприетите мерки за овладяване на АЧС се удължава срокът за групов лов на дивя свиня – до 16 февруари. Няма нови регистрирани огнища на АЧС при домашни свине, но положителни проби има при дивите. Текат процедури по съгласуване на терени за загробване на засегнати от болестта животни, по информация на представителите на общинските администрации. Изключително строги стават мерките за биосигурност за стопаните, които искат да отглеждат домашни прасета от типа „заден двор“. Регистрацията за това ще следва стриктни указания в съответствие с предвидените промени на Наредбата за ветеринарномедицинските изисквания. Към момента следва да се вземат предвид изричните заповеди за забрана на придвижване на свине на територията на областта, както и забраната за отглеждане на домашни прасета в зона 3, в която област Габрово попада. По време на заседанието д-р Васил Петров от ОДБХ акцентира върху приетия от Министерски съвет План за контрол и предотвратяване разпространението на заболяването АЧС в България за 2020 г., чиято цел е да разпредели дейностите за борба с болестта между различни държавни структури. Планът описва подробно организацията за оповестяване, информиране, реагиране и управление на силите и средствата на органите на изпълнителната власт при превенцията, както и процедурите с конкретни задачи и срокове към над 10 институции.

„ЖИВОТЪТ Е С ПРЕДИМСТВО!” с награда от Фондация "Годишни награди за пътна безопасност"

Пламен Иванов

Инициативата „ЖИВОТЪТ Е С ПРЕДИМСТВО!” беше отличена в категория “Инициативи за пътна безопасност от държавни институции и местни администрации” по време на Деветите годишни награди за пътна безопасност. На официалната церемония, която се състоя на 28 януари, заместник областният управител на Габрово Мария Пенева получи статуетка и грамота от министъра на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова за инициативата, по време на която бяха проведени специални демонстрации, игри, симулатори, състезания и разпространена много полезна информация, свързана с безопасността на движението по пътищата и превенцията на пътния травматизъм. „Приемам тази награда като оценка за екипната работа и усилията на всички институции, организации и фирми, насочени към осигуряване на по-голяма безопасност на пътя за нашите деца и близки.“ – сподели Мария Пенева и благодари на онези, без които тази успешна инициатива не би била възможна: Държавна агенция „Безопасност на движението по пътищата“; Общините от областта – Габрово, Дряново, Севлиево и Трявна; Областна комисия по безопасност на движението по пътищата; ОД МВР – Габрово; РД ПБЗН – Габрово; ЦСМП – Габрово; Регионално управление на образованието – Габрово; Областен отдел „Автомобилна администрация“; БЧК – Габрово; Музей „Дом на хумора и сатирата“; Общински съвет по наркотични вещества; Областен информационен център – Габрово; СБА; ОП „Благоустрояване“ – Габрово; SOS – Трявна; iHelp; Производителите на симулатори за формула 1 - RSeat.“

Вярвам, че инициативата, която реализирахме ще се превърне в традиционно събитие в сферата на пътната безопасност, което ще допринася за това повече хора да подхождат отговорно към правилата за движение по пътищата. – подчерта още заместник областният управител.

В категорията беше отличена и Областната дирекция на МВР в Шумен за инициативата си „Видими на пътя“.

Целта на конкурса Годишни награди за пътна безопасност 2019 е да се популяризират добрите практики и проекти в областта на безопасността на движението, да се споделят нови идеи и да се привличат нови партньори за каузата, както и да се създадат контакти между участниците с цел доразвиване и усъвършенстване на вече съществуващи инициативи.

Наградите са определени от жури, в състава на което участват представители на: Фондация "Годишни награди за пътна безопасност"; Главна дирекция "Охранителна полиция", Отдел "Пътна полиция", Съюз на българските автомобилисти, Български червен кръст, Министерство на транспорта, Държавно - обществена консултативна комисия по проблемите на безопасността на движението по пътищата, Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата" и журналисти.

Създава се Областен съвет за хора с увреждания

Пламен Иванов

Работна среща за създаване на Областен съвет за хора с увреждания се проведе днес в Областна администрация. Поканата за срещата е от заместник областният управител Мария Пенева и е в изпълнение на чл. 19 от Закона за хора с увреждания, където е отреден ангажимент на областните управители по създаване на такива областни съвети.

Основна роля на Съвета е да съдейства и подпомага областния управител при осъществяване, анализиране, разработване на стратегии, планове, мерки и други дейности, свързани с изпълнението на политиката в областта на правата на хората с увреждания; да оказва подкрепа за насърчаване, защита и гарантиране на пълноценното и равноправно упражняване на правата на хората с увреждания, включително чрез отправяне на предложения за повишаване на социалната и икономическата ефективност на този процес пред компетентните държавни, общински, обществени и стопански органи и организации на областно ниво. При осъществяване на своята дейност Областният съвет за хората с увреждания си взаимодейства с Националния съвет за хората с увреждания, Областния съвет за тристранно сътрудничество, Областния съвет за сътрудничество по етнически и интеграционни въпроси и други съвети, комисии, групи, чиято дейност е свързана с правата на хората с увреждания. Съгласно нормативната уредба в състава на Съвета се включват представители на областната и общинската администрация, на териториалните органи на изпълнителната власт, на национално представителните организации на и за хората с увреждания, национално представителните организации на работниците и служителите и на работодателите, юридически лица с нестопанска цел за осъществяване на дейност в обществена полза, както и други заинтересовани лица, работещи в областта на правата на хората с увреждания.

По време на срещата беше приет и Правилник за дейността на Съвета. Той ще се свиква при необходимост или по предложение на всеки от членовете, при предварително подаден доклад до председателя на Съвета.

  1. Работна среща за пътната безопасност
  2. Грипна епидемия в общините Дряново, Севлиево и Трявна, в Габрово - учениците са в грипна ваканция.
  3. На Бабинден - начало на кампания по набиране на средства за ремонт и закупуване на оборудване за „Отделението по акушерство и гинекология“
  4. Заседава Областният съвет за развитие

Страница 400 от 405

  • 395
  • 396
  • 397
  • 398
  • 399
  • 400
  • 401
  • 402
  • 403
  • 404
Image
Image
Image
Областна администрация Габрово
  • Начало
  • Кабинет
    • Областен управител
      • Автобиография
      • Правомощия
      • Кога да се обръщаме към ОУ
      • Приемен ден
    • Зам. - Областен управител
    • Зам. - Областен управител
  • Администрация
    • Структура
      • Блок схема
      • Устройствен правилник
    • Декларации по ЗПКОНПИ
    • Информация по ЗЗЛПСПОИН
    • Публични регистри
    • Контрол по законност на.... на ОС
    • Актове на ОУ
    • Търгове/Обяви/Конкурси
    • Декларации
      • по чл. 12 от ЗПУКИ
        • Декларации по чл.12, т.1
        • Декларации по чл.12, т.2
        • Декларации по чл.12, т.3
        • Декларации по чл.12, т.4
      • по чл. 35, ал. 1 от ЗПКОНПИ
      • по чл. 49 ЗПК
    • Политика по ЗЗЛД
    • Документи
      • Стратегии
      • Планове
      • Програми
      • Харта на ОА
      • Вътрешни правила
      • Бюджет
  • За Областта
    • Природа
    • Икономика
    • Социална среда
    • Любопитни факти
    • Историческо развитие
    • Общини в област Габрово
  • Пресцентър
    • Новини от региона
  • Контакти
    • Областна администрация
    • Връзки
  • Съвети и комисии
  • Административно обслужване
    • Център за административно обслужване - ЦАО
    • Административни услуги
      • Администартивни услуги, предоставяни от областна администрация – Габрово
      • Резултатът от административната услуга
      • Начини на плащане
      • Анкетка карта
    • Електронни административни услуги
    • Вътрешни правила за организацията на административното обслужване
    • Харта на клиента
    • Годишен доклад за оценка на удовлетвореността на потребителите
  • +359 66 800 200
  • governor@gb.government.bg
Ние използваме „бисквитки“ на сайта ни. Те се ползват с цел да запомним предпочитанията ви за безопасно търсене, да направим страниците, които виждате, по-подходящи за вас, да преброим колко посетители имаме на дадена страница, да ви помогнем да се регистрирате за услугите ни и др.
Приемам