РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ

Областна администрация Габрово

Районната колегия на Българския зъболекарски съюз в Габрово с препоръки

След проведеното извънредно заседание на 16.03.2020 година УС на РК на БЗС Габрово и КК на РК на БЗС Габрово, следвайки логиката на процесите и проблемите с усложнената епидемиологична обстановка и въведеното извънредно положение, се препоръчва следното:

- Плановите пациенти, чието състояние позволява - да бъдат отсрочени във времето!

- С предимство се приемат неотложни пациенти!

- Степента на неотложност се преценява от лекаря по дентална медицина!

- Нови планови случаи по възможност да се отложат във времето!

- В чакалнята да не се позволява да има повече от двама пациенти, като е желателно да се осигури максимална дистанция между тях!

- Пациенти, чието състояние усъмни лекаря по дентална медицина за налична симптоматика за вирусна инфекция да бъдат насочвани към личния лекар или РЗИ! Техният прием да бъде отложен!

- Да бъде снета подробна анамнеза, касаеща температурно състояние, наличие на кашлица, затруднено дишане и най-вече дали е пътувал през последните 14 дни в рискови зони!

- Възможно е пациентите да бъдат приемани със закъснение, поради необходимостта от дезинфекция на помещенията.

Местните и държавни институции в област Габрово призовават гражданите да използват електронни услуги, а посещенията на място – само ако се налага

Във връзка с обявеното, с Решение от 13.03.2020 г. на Народното събрание на Република България, извънредно положение и Заповед № РД-01-124/13.03.2020 г. на министъра на здравеопазването и с оглед предотвратяване разпространението на COVID – 19, местните общински администрации, както и териториални структури отправиха апел към гражданите да се въздържат от лично посещение в офисите на институциите, да използват електронни канали за комуникация, освен в случаи на реална неотложност.

Всички административни услуги, извършвани от Областна администрация - Габрово могат да бъдат заявени по електронен път оттук http://www.gb.government.bg/index.php?option=com_content&view=article&id=7&Itemid=7 Електронните услуги, могат да бъдат заявявани чрез Единния портал за достъп до електронни административни услуги – https://egov.bg/wps/portal/

Заявяване, плащане и получаване на електронна услуга може да бъде извършено чрез електронните услуги, достъпни на официалните интернет страницата на Община Габрово, Община Севлиево, Община Дряново и Община Трявна.

Всеки, който разполага с ПИК или електронен подпис, може да ползва всички предоставяни от НАП електронни услуги на https://inetdec.nra.bg/. Всички данъчни и осигурителни декларации и справки, както и плащания към бюджета, могат да бъдат извършени онлайн без необходимост от посещение в офиса на НАП на ул. „Радецка“11. Информация за данъчно-осигурителните изисквания можете да се получи на информационния телефон на агенцията - 0700 18 700 или по имейл на електронните адреси за контакт в сайта на институцията - https://nap.bg/page?id=24

Заявления, жалби и други документи във връзка с парични обезщетения, помощи, пенсии, гарантирани вземания и издаване на документи от Осигурителния архив на НОИ се подават по електронен път, по реда на Закона за електронното управление, с КЕП /квалифициран електронен подпис/ или с ПИК /персонален идентификационен код/ или чрез лицензиран пощенски оператор. В приемните на НОИ се преустановяват консултациите, като такива се предоставят на единния телефонен номер 0 700 14 802. Лицата, които по уважителни причини не са могли да подадат съответните документи по реда на т. 3, могат да ги подадат в срок до 14 дни след отмяната на извънредното положение, като тези документи ще се считат за подадени в срок, респ., подадени в първия ден от срока на извънредното положение.

Агенция за социално подпомагане (АСП) също препоръчва териториалните дирекции на АСП да се посещават при неотложност и напомня, че гражданите имат възможност да заявяват административни услуги по електронен път, които са достъпни на https://egov.bg/wps/portal/egov/services/social-services/social-assistance. Заявления-декларации за отпускане на различни социални плащания могат да се подават и чрез лицензиран пощенски оператор. Подробна информация може да бъде получена на обявените телефонни номера на всички дирекции „Социално подпомагане“ в страната - http://asp.government.bg/bg/kontakti/teritorialni-strukturi .

От сектор „Пътна полиция“ информират, че срокът за извършване на пререгистрация при промяна на данните на превозно средство, на което е монтирана газова уредба, позволяваща работа на двигателя с втечнен нефтен газ или сгъстен природен газ е до 3 години от първоначалната проверка на уредбата. В случаите, при които този 3-годишен срок е изтекъл, се определя допълнителен срок до 31 май 2020 година, в който свободно ще можете да изпълните задълженията си като собственици на превозни средства.

В Служба по геодезия, картография и кадастър (СГКК) също се отменя приемното време за граждани. Клиентите на Агенция по геодезия, картография и кадастър (АГКК) могат да осъществяват връзка на телефоните обявени на www.cadastre.bg в часовете и деня, обявени за прием, а информация за документи по преписки може да бъде получена на посочен от тях e-mail адрес.

Агенцията по заетостта въвежда временно допълнителни мерки при обслужването на различните групи клиенти на бюрата по труда. Ограничават се срещите от типа „лице в лице” с търсещи работа лица, регистрирани в бюрата по труда, чрез разсрочване и отлагане за м. април на планираните до края на м. март срещи с трудовия им посредник.

Въвеждат се мерки и при регистрация на търсещи работа лица на място в бюрото по труда или съответния филиал. лицата, които желаят да се регистрират като търсещи работа и имат профил в Системата за сигурно електронно връчване (ССЕВ), могат да подават заявление-декларация по електронен път. Всички необходими документи са достъпни на https://www.az.government.bg/bg/news/view/agencijata-po-zaetostta-vyvejda-dopylnitelni-merki-za-obslujvane-na-klientite-na-burata-po-truda-3406/

Премиерът Бойко Борисов: "Нашата индустрия може да се реорганизира само за няколко дни и отговорните предприятия могат да произведат това, което е нужно."

Целта на всичко това, което правим, е да видят българите, че нашата индустрия може да се реорганизира само за няколко дни и отговорните предприятия могат да произведат това, което е нужно. Това заяви министър-председателят Бойко Борисов при посещението си в завод „Мак“ в Габрово, който вече произвежда защитни облекла за медицинския персонал в страната.

Премиерът Борисов беше запознат детайлно с целия производствен процес - тъкачния, багрилния, ламинирането. „40 000 м плат вече е готов. Ще произведем между 12 000 и 14 000 защитни гащеризона“, поясни председателят на Съвета на директорите на завода Георги Бижев пред министър-председателя.

Ръководството на завод „Мак“ беше на среща с премиера Бойко Борисов на 8 март заедно с представители на други български фирми. Тогава те заявиха готовност за незабавно стартиране на производство на предпазни облекла. Предприятието в Габрово вече разработва по 4 км плат на ден, с който ще могат да бъдат изработени около 1500 защитни гащеризона.

Министър-председателят Борисов заяви, че реорганизацията на тези заводи се е наложила заради това, че в един момент доставките от страните членки на ЕС са спрели. „Затова се наложи в спешен порядък да отговорим на нуждите на нашите лекари, сестри, санитари. Готвим се за по-дълго време за подобна ситуация и исках българите да видят на място технологията и производството“, допълни премиерът.

„Голям поклон, голяма благодарност на габровските лекари, сестри, санитари и на всички, които първи усетиха, какво е това коронавирус. Не само че се справиха, справиха се с достойнство!“, изтъкна министър-председателят Борисов. Премиерът акцентира, че заедно със здравния и финансовия министър продължават да осигуряват необходимите инструменти за стимули на всички служители, които работят за справяне със заболяването.

Бойко Борисов призова да не се поддаваме на паника, а да използваме целия наличен ресурс на българската индустрия, за да набавим нужните средства и материали за работата на медицинските екипи. „Ако нещо ме прави оптимист и толкова уверен е това, че народът не се поддава на паника и, че децата не са уязвими“, каза още премиерът в Габрово.

Пред медиите министър-председателят заяви, че у нас има няколко хиляди респираторни уреда и, че новите линейки са оборудвани с такива устройства. Борисов поясни, че ние сме заявили, платили и чакаме важните респираторни апарати, но 20 броя от тях ще бъдат доставени в края на май заради огромното търсене.

България разполага с 2063 болнични легла за интензивно лечение. Общият брой респиратори в лечебните заведения за болнична помощ у нас са 1463 броя, а в извънболничната помощ – 142 броя. Центровете за спешна медицинска помощ (ЦСМП), които са структура към Министерството на здравеопазването, имат 289 броя респираторни апарата в санитарните автомобили и 53 в кабинетите на самите ЦСМП. В момента се анализират нуждите на всяко лечебно заведение по отношение на тези апарати. Националният оперативен щаб вече е направил поръчка за 200 броя респиратори. Същевременно България осъществява комуникация по темата и на европейско ниво. Страната ни е изразила интерес за участие, ако се постигне общоевропейско решение за процедура, чрез която държавите-членки да получават респиратори от производители.

По отношение на темата с нелегалната миграция министър-председателят Борисов заяви, че у нас тя продължава да е нулева и подчерта, че България полога огромни дипломатически усилия в тази посока. „Така, че съм оптимист, че натискът върху нашите братя и приятели от съседна Гърция също ще намалее. Но така или иначе българите могат да спят спокойно“, отбеляза още министър-председателят.

Информация: Пресцентър на Министерски съвет