РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ

Областна администрация Габрово

ЕНЕРГО-ПРО удължава срока за плащане на сметките през март за битовите потребители

Във връзка с обявеното извънредно положение на територията на страната ЕНЕРГО-ПРО предоставя възможност за допълнителен 10-дневен срок на своите битови клиенти, в който те могат да заплатят сметките си за електроенергия с падеж след 13 март 2020 г. Това е поредната мярка, която цели избягването на масово струпване на хора в едно помещение, каквито са и клиентските центрове, където компанията приема плащания от голяма част от своите клиенти.

Компанията ще се обърне и към Български пощи за сътрудничество и информиране за удължения срок на плащане специално на възрастните хора в по-малките населени места.

ЕНЕРГО-ПРО напомня, че предоставя редица безкасови начини за плащане на месечните сметки за консумирана електроенергия – по банков път чрез директен дебит, банкомат или с платежно нареждане; по Интернет чрез електронно банкиране през сайта на обслужващата банка или през системата за електронно плащане еРау.bg. В случай че клиент има затруднение да погаси дължимата сума за потребена електроенергия, компанията предлага варианти за разсрочване според индивидуалния случай, като заявление за това може да подаде и на телефон 0700 800 61.

Предвид извънредната обстановка всички центрове за обслужване на компанията работят с намалено работно време от 8 до 14 часа с обедна почивка от 12 до 12.30 ч. за дезинфекция. Посещението в клиентските центрове става при нова организация, като в помещението се допускат само толкова клиенти, колкото са работещите гишета, а останалите следва да изчакват своя ред извън клиентския център.

За осигуряване непрекъснато електрозахранване на своите клиенти компанията преустанови всички планови прекъсвания по мрежата до 29 март включително, като ще се извършват само аварийни такива за отстраняване на възникнали повреди.

Следвайки своята политика за откритост и сътрудничество ЕНЕРГО-ПРО е в готовност да предостави допълнителни разяснения за своята работа при създалата се ситуация. За допълнителна информация, съдействие и въпроси, свързани с дейностите на енергийните дружества от групата ЕНЕРГО-ПРО Варна, клиентите могат да използват:

Телефон 0700 161 61/имейл Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите. – oтносно присъединявания, смущения в електрозахранването, услуги на ЕРП Север.

Телефон 0700 800 61/имейл Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите. – относно цени, начини на плащане на сметки за електроенергия, услуги на ЕНЕРГО-ПРО-Продажби.

Районната колегия на Българския зъболекарски съюз в Габрово с препоръки

След проведеното извънредно заседание на 16.03.2020 година УС на РК на БЗС Габрово и КК на РК на БЗС Габрово, следвайки логиката на процесите и проблемите с усложнената епидемиологична обстановка и въведеното извънредно положение, се препоръчва следното:

- Плановите пациенти, чието състояние позволява - да бъдат отсрочени във времето!

- С предимство се приемат неотложни пациенти!

- Степента на неотложност се преценява от лекаря по дентална медицина!

- Нови планови случаи по възможност да се отложат във времето!

- В чакалнята да не се позволява да има повече от двама пациенти, като е желателно да се осигури максимална дистанция между тях!

- Пациенти, чието състояние усъмни лекаря по дентална медицина за налична симптоматика за вирусна инфекция да бъдат насочвани към личния лекар или РЗИ! Техният прием да бъде отложен!

- Да бъде снета подробна анамнеза, касаеща температурно състояние, наличие на кашлица, затруднено дишане и най-вече дали е пътувал през последните 14 дни в рискови зони!

- Възможно е пациентите да бъдат приемани със закъснение, поради необходимостта от дезинфекция на помещенията.

Местните и държавни институции в област Габрово призовават гражданите да използват електронни услуги, а посещенията на място – само ако се налага

Във връзка с обявеното, с Решение от 13.03.2020 г. на Народното събрание на Република България, извънредно положение и Заповед № РД-01-124/13.03.2020 г. на министъра на здравеопазването и с оглед предотвратяване разпространението на COVID – 19, местните общински администрации, както и териториални структури отправиха апел към гражданите да се въздържат от лично посещение в офисите на институциите, да използват електронни канали за комуникация, освен в случаи на реална неотложност.

Всички административни услуги, извършвани от Областна администрация - Габрово могат да бъдат заявени по електронен път оттук http://www.gb.government.bg/index.php?option=com_content&view=article&id=7&Itemid=7 Електронните услуги, могат да бъдат заявявани чрез Единния портал за достъп до електронни административни услуги – https://egov.bg/wps/portal/

Заявяване, плащане и получаване на електронна услуга може да бъде извършено чрез електронните услуги, достъпни на официалните интернет страницата на Община Габрово, Община Севлиево, Община Дряново и Община Трявна.

Всеки, който разполага с ПИК или електронен подпис, може да ползва всички предоставяни от НАП електронни услуги на https://inetdec.nra.bg/. Всички данъчни и осигурителни декларации и справки, както и плащания към бюджета, могат да бъдат извършени онлайн без необходимост от посещение в офиса на НАП на ул. „Радецка“11. Информация за данъчно-осигурителните изисквания можете да се получи на информационния телефон на агенцията - 0700 18 700 или по имейл на електронните адреси за контакт в сайта на институцията - https://nap.bg/page?id=24

Заявления, жалби и други документи във връзка с парични обезщетения, помощи, пенсии, гарантирани вземания и издаване на документи от Осигурителния архив на НОИ се подават по електронен път, по реда на Закона за електронното управление, с КЕП /квалифициран електронен подпис/ или с ПИК /персонален идентификационен код/ или чрез лицензиран пощенски оператор. В приемните на НОИ се преустановяват консултациите, като такива се предоставят на единния телефонен номер 0 700 14 802. Лицата, които по уважителни причини не са могли да подадат съответните документи по реда на т. 3, могат да ги подадат в срок до 14 дни след отмяната на извънредното положение, като тези документи ще се считат за подадени в срок, респ., подадени в първия ден от срока на извънредното положение.

Агенция за социално подпомагане (АСП) също препоръчва териториалните дирекции на АСП да се посещават при неотложност и напомня, че гражданите имат възможност да заявяват административни услуги по електронен път, които са достъпни на https://egov.bg/wps/portal/egov/services/social-services/social-assistance. Заявления-декларации за отпускане на различни социални плащания могат да се подават и чрез лицензиран пощенски оператор. Подробна информация може да бъде получена на обявените телефонни номера на всички дирекции „Социално подпомагане“ в страната - http://asp.government.bg/bg/kontakti/teritorialni-strukturi .

От сектор „Пътна полиция“ информират, че срокът за извършване на пререгистрация при промяна на данните на превозно средство, на което е монтирана газова уредба, позволяваща работа на двигателя с втечнен нефтен газ или сгъстен природен газ е до 3 години от първоначалната проверка на уредбата. В случаите, при които този 3-годишен срок е изтекъл, се определя допълнителен срок до 31 май 2020 година, в който свободно ще можете да изпълните задълженията си като собственици на превозни средства.

В Служба по геодезия, картография и кадастър (СГКК) също се отменя приемното време за граждани. Клиентите на Агенция по геодезия, картография и кадастър (АГКК) могат да осъществяват връзка на телефоните обявени на www.cadastre.bg в часовете и деня, обявени за прием, а информация за документи по преписки може да бъде получена на посочен от тях e-mail адрес.

Агенцията по заетостта въвежда временно допълнителни мерки при обслужването на различните групи клиенти на бюрата по труда. Ограничават се срещите от типа „лице в лице” с търсещи работа лица, регистрирани в бюрата по труда, чрез разсрочване и отлагане за м. април на планираните до края на м. март срещи с трудовия им посредник.

Въвеждат се мерки и при регистрация на търсещи работа лица на място в бюрото по труда или съответния филиал. лицата, които желаят да се регистрират като търсещи работа и имат профил в Системата за сигурно електронно връчване (ССЕВ), могат да подават заявление-декларация по електронен път. Всички необходими документи са достъпни на https://www.az.government.bg/bg/news/view/agencijata-po-zaetostta-vyvejda-dopylnitelni-merki-za-obslujvane-na-klientite-na-burata-po-truda-3406/