РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ

Областна администрация Габрово

8 нови екологични автобуса попълниха автопарка на ОПТ - Габрово

Областният управител Невена Петкова и заместник областният управител Мария Пенева, която е и председател на Областната комисия по безопасност на движението по пътищата, бяха гости на официална церемония по предаването на Община Габрово на 8 нови екологични автобуса, които са със задвижване на природен газ. В присъствието и на регионалния мениджър Европа на Yotong Хърбърт Хи, председателя на Общински съвет – Габрово Климент Кунев, управителя на ОПТ – Габрово Екатерина Колева и граждани кметът на Община Габрово Таня Христова получи символично ключа за автобусите от търговския директор на „Българска автомобилна индустрия“ ЕАД Тодор Стойков.

„Интересът към тази нова придобивка на Габрово е изключително голям и това ни радва“ – отбеляза Таня Христова и подчерта, че ще продължи работата в направление тези 8 екоавтобуса да бъдат последвани поне от още три пъти по толкова, защото общественият транспорт и дружеството има нужда и е заслужило обновяване на целия автопарк. „Аз съм оптимист, защото се намираме в период, в който зелените инвестиции и подкрепата за такъв екологичен транспорт стават факт и ако бъдем упорити и имаме готовност - Габрово ще успее и ще изпълни този социален ангажимент. Габрово заслужава да разполага с екологичен и модерен транспорт, който да покрива не само линиите, които са познати, но и нови, които хората със сигурност търсят, а и да е с грижа към живеещите в малките населени места на Общината.“ – сподели кметът на Габрово малко преди да получи ключа за автобусите.

„Опазването на околната среда би следвало да е ангажимент на всеки един от нас , това е приоритет на Община Габрово, както и на БАИ - по тази причина автобусите, които ще попълнят автопарка на ОПТ отговарят на най – високите европейски екологични изисквания и по този начин те ще бъдат едно прекрасно екологично решение за придвижване в градска среда.“ – допълни от своя страна търговският директор на „Българска автомобилна индустрия“.

 След церемонията 8-те автобуса бяха на разположение на гражданите за демонстрационна обиколка по определен маршрут в града.

Инвестицията се реализира по проект за модернизация на градския транспорт и прилежащата инфраструктура по ОП „Региони в растеж“ 2014 – 2020 г.

Бойко Борисов: "Радостен съм, че мащабният проект по обходния път на Габрово, водещ към бъдещия тунел под Шипка, вече е завършен."

„Продължаваме ударното строителство по всички важни инфраструктурни обекти в страната, въпреки пандемията от COVID-19. Радостен съм, че мащабният проект по обходния път на Габрово, водещ към бъдещия тунел под Шипка, вече е завършен. По 23-километровото трасе има много големи съоръжения, изградени чрез съвременни строителни технологии. Такъв е стоманобетонният мост с дължина 640 м. над долината на р. Синкевица, част от кв. Чехлевци и кв. Войново на Габрово.“ - сподели министър – председателят Бойко Борисов минути след като премина по целия обходен път на Габрово, който официално от тази сутрин вече е пуснат за движение. Пред журналистите той бе категоричен, че това ще лиши габровци от по - мръсен въздух, шум, ще спести време на пътуващите и разбира се се очаква намаляване на пътно – транспортните произшествия.
Целият обходен път на Габрово е с обща дължина 23 км. Досега шофьорите пътуваха по готовите 11 км, а от днес вече ще преминават и по новите 12 км от път III-5004. В отсечката е най-голямото изграждано досега у нас стоманобетоново мостово съоръжение, с дължина 640 м и отвор 160 м. Построено е по метода „конзолно бетониране“ и премоства широката долина на р. Синкевица, част от кв. Чехлевци и кв. Войново на Габрово. По тази технология се изграждат мостове с най-големи отвори и това е третият такъв у нас след виадукта на 48-ми км на АМ „Хемус“ и виадукта на пътя Подкова - Маказа.
В новоизградената отсечка от обходния път на Габрово е и тунелът под Бакойския баир - при 12-ти километър на път III-5004. Съоръжението и построено по нов австрийски метод и по-голяма част от прокопаването му беше извършвано с взривни дейности. Тунелът е с една тръба с две ленти за движение, две водещи ивици и тротоари, със системи за безопасност - вентилация, светлинна сигнализация, пожароизвестяване, видеонаблюдение, диспечерски пункт и т. н.
В новоизградения участък освен тунела и мостовото съоръжение има и още два пътни възела - п. в. „Чехлевци“ и п. в. „Дядо Дянко“, и три по-малки моста. При п. в. „Чехлевци“, който ще е в близост до ул. „Малина“ и ул. „Никола Войновски“, ще се свързват обходният път на Габрово и път III-4404 Габрово – Дебел дял. При п. в. „Дядо Дянко“ – при бул. „3-ти март“ в областния град, ще се свързва път III-5006 Габрово - Узана с път III-5004 Обходен път на Габрово и общинския път за с. Чукили. Чрез двете съоръжения ще се осъществява връзката на обходния път на Габрово с центъра на града. И двата пътни възела са с енергоефективно осветление, с което се повишава безопасността и удобството при пътуване.
Обходният път на гр. Габрово е част от транспортното направление Букурещ - Русе - Димитровград - Александруполис и е възлова точка при движението в посока Север – Юг. Чрез него се осъществява преминаването през Стара планина в централната част на България. Основните транспортни направления, които ще обслужва обектът са: Русе - Велико Търново - Шипка - Стара Загора - Свиленград (Маказа) и Оряхово - Севлиево - Шипка - Стара Загора - Свиленград (Маказа).
Изпълнител на обходния път на Габрово е Консорциум ПСВТ, в който са: „Хидрострой“ АД, „Пътни строежи – Велико Търново“ АД, „Пътинженерингстрой – Т“ ЕАД. Договорът за строителство е за 92 940 000 лв. с ДДС. Строителният надзор осъществява ДЗЗД „Обединени консултанти“ с партньори: „Трансконсулт БГ“ ООД, „Рубикон Инженеринг“ ООД и „Трафик Холдинг“ ЕООД. Стойността на договора е 1 096 032 лв. с ДДС. Авторският надзор е на „Пътпроект“ ЕООД. Техният договор е за 116 640 лв.
Проектът „Път III-5004 „Обход на гр. Габрово“ от км 0+000 до км 31+000, участък от км 0+000 до км 20+124.5 и етапна връзка от км 0+000 до км 3+130“ се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз чрез ОП „Транспорт“ 2007-2013 г., а след завършването на програмата изграждането продължи със средства от републиканския бюджет.

Пуска се движението по целия обходен път на Габрово

Днес се пуска движението по новите 12 км от обходния път на Габрово. В отсечката е най-голямото изграждано досега у нас стоманобетоново мостово съоръжение, с дължина 640 м и отвор 160 м. Построено е по метода „конзолно бетониране“ и премоства широката долина на р. Синкевица, част от кв. Чехлевци и кв. Войново на Габрово. По тази технология се изграждат мостове с най-големи отвори и това е третият такъв у нас след виадукта на 48-ми км на АМ „Хемус“ и виадукта на пътя Подкова - Маказа.

В новоизградената отсечка от обходния път на Габрово е и тунелът под Бакойския баир - при 12-ти километър на път III-5004. Съоръжението и построено по нов австрийски метод и по-голяма част от прокопаването му беше извършвано с взривни дейности. Тунелът е с една тръба с две ленти за движение, две водещи ивици и тротоари, със системи за безопасност - вентилация, светлинна сигнализация, пожароизвестяване, видеонаблюдение, диспечерски пункт и т. н.

В новоизградения участък освен тунела и мостовото съоръжение има и още два пътни възела - п. в. „Чехлевци“ и п. в. „Дядо Дянко“, и три по-малки моста. При п. в. „Чехлевци“, който ще е в близост до ул. „Малина“ и ул. „Никола Войновски“, ще се свързват обходният път на Габрово и път III-4404 Габрово – Дебел дял. При п. в. „Дядо Дянко“ – при бул. „3-ти март“ в областния град, ще се свързва път III-5006 Габрово - Узана с път III-5004 Обходен път на Габрово и общинския път за с. Чукили. Чрез двете съоръжения ще се осъществява връзката на обходния път на Габрово с центъра на града. И двата пътни възела са с енергоефективно осветление, с което се повишава безопасността и удобството при пътуване.

Целият обходен път на Габрово е с обща дължина 23 км. Досега шофьорите пътуваха по готовите 11 км, а вече ще преминават и по новите 12 км от път III-5004. При изграденото кръстовище с път I-5 шофьорите, идващи от Габрово и пътуващи към Казанлък и Южна България ще продължават пътуването си през прохода „Шипка“.

Изпълнител на обходния път на Габрово е Консорциум ПСВТ, в който са: „Хидрострой“ АД, „Пътни строежи – Велико Търново“ АД, „Пътинженерингстрой – Т“ ЕАД. Договорът за строителство е за 92 940 000 лв. с ДДС. Строителният надзор осъществява ДЗЗД „Обединени консултанти“ с партньори: „Трансконсулт БГ“ ООД, „Рубикон Инженеринг“ ООД и „Трафик Холдинг“ ЕООД. Стойността на договора е 1 096 032 лв. с ДДС. Авторският надзор е на „Пътпроект“ ЕООД. Техният договор е за 116 640 лв.

Проектът „Път III-5004 „Обход на гр. Габрово“ от км 0+000 до км 31+000, участък от км 0+000 до км 20+124.5 и етапна връзка от км 0+000 до км 3+130“ се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз чрез ОП „Транспорт“ 2007-2013 г., а след завършването на програмата изграждането продължи със средства от републиканския бюджет.

Обходният път на гр. Габрово е част от транспортното направление Букурещ - Русе - Димитровград - Александруполис и е възлова точка при движението в посока Север – Юг. Чрез него се осъществява преминаването през Стара планина в централната част на България. Основните транспортни направления, които ще обслужва обектът са: Русе - Велико Търново - Шипка - Стара Загора - Свиленград (Маказа) и Оряхово - Севлиево - Шипка - Стара Загора - Свиленград (Маказа).